Igen, most egy rövid véleménykifejtés jön, és nem kritika, mivel képtelen vagyok beszélni erről a filmről, mert egyszerűen nem lehet. Viszont azt ki tudom fejteni, hogy miért nem.

1840-the-blair-witch-project-wallpaper_1.jpg

A minimális, tényleg nagyon alacsony költségvetésű Blair Witch Project-ről eddig nagyjából csak jókat olvastam/hallottam. Szóval volt egy minimális elvárásom, mikor leültem elé.
Sokszor volt már arra példa, hogy adott volt egy film, ami nekem tényleg eszméletlenül tetszett, mivel egy olyan mondani valót fedeztem fel benne, ami a nézők nagy részének ahogy észrevettem nem jött át. Na most nem tudom, hogy itt pont ennek a fordítottja történt, vagy a film tényleg sz*r volt.

A film a már azóta párszor felhasznált kézikamerás koncepcióval készült, ami nekem tényleg a szívem csücske, nagyon szoktam szeretni. Végülis itt is jól működött, de ez sem tett hozzá semmit a filmhez. Volt három főszereplő, akik egész film alatt csak nyavajogtak, a csaj bőgött, stb stb... oké, értem én, boszorkány az erdőben (Igen, a film végig egy erdőben játszódott. Jobb lett-e az élmény? Nem.), gondolom paráztak rendesen, de itt jön el a film legnagyobb hibája: nem-volt-mitől-PARÁZNI! Szóval olvasgatom a fórumokat, és nem értem, hogy egyesek mitől tudtak megijedni? Semmi nem történt a filmben, még a hangokat sem hallottam, amiket elvileg kellett volna, így a szereplőket sem tudtam megérteni, hogy mitől félhetnek... pedig ha néha-néha felbukkant volna egy pillanatra egy árny az erdőben, vagy reccsent volna valami, vagy bármi, akkor komolyan, ez egy jó film lehetett volna. De semmi, végig azt vártam, hogy na most talán történik valami, de NEM!

Itt jön képbe a film befejezése, ami tényleg, ötletes volt, ugyanis visszautalt egy előzőleg elmesélt történetre a blairi boszorkányról, tehát itt automatikusan az következik, hogy én elhiszem, hogy tényleg volt/van egy gyilkos boszorkány az erdőben. Sajnos nem, képtelen voltam elhinni, hogy bármi lenne ott, sokkal reálisabbnak tartottam, hogy az egyik bedilizett haver nyírta ki a másik két bedilizett havert. Annyira hatástalan volt az egész film, nem értem, hogy ezt kiknek szánták. Ez nem volt horror, az tuti, viszont még psziho hatása sem volt a filmnek, mert tényleg nem értettem, nem voltam képes átérezni, hogy mi az istentől félnek, azon kívűl, hogy eltévedtek. Szomorú, de még mindig fenntartom a lehetőséget, hogy velem van a baj.

Egyébként egy jó jelenet volt a filmben (igen, egy), amikor is a csaj (a nevét sem tudom, pedig tényleg figyeltem) talál egy faágakba csomagolt rongyott a sátor előtt, amibe talán belek voltak, de az is lehet, hogy valamilyen más belsőszerv. A lényeg az, hogy ezt is sikerült a készítőknek elcseszniük, mert ahogy vége a jelenetnek, hogy a csaj majdnem elokádja magát, el-lett-felejtve az EGÉSZ! Semmilyen jelentősége nem volt, nem beszéltek róla utána, és... semmi. Persze, most lehet mondani, hogy elgonolkodtató volt a film, de szerintem meg egyszerűen nem tudták a készítők, hogy mit akarnak valójában mondani. 

Ezt lehet, hogy előbb kellett volna írnom, de a blairi boszorkányról szóló történetek valósak, szóval ha úgy fogjuk fel, hogy amit a képernyőn látunk, az valós (tudtommal így is akarták eladni), és valójában három diák felvételeit nézzük, akkor azért tényleg más világításba kerül az egész. De filmként akkor is leírhatatlanul gyenge és hatástalan volt, így 2012-ben mindenképp. 3/10

(Még valami, idéznék egy szellemes kommentet: "Az egyetlen valóban félelmetes a filmben az, hogy mennyit kaszáltak rajta :)" Ugyanis 60.00 $-ból 248,639,099 $-t csináltak a készítők, ami azért nem semmi.)

Török Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://film-mania.blog.hu/api/trackback/id/tr204347521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.03.30. 23:08:05

Anno megpróbáltam megnézni a filmet, de kb. 10 perc után elment tőle a kedvem.
süti beállítások módosítása