Stallone, Willis, Schwarzenegger, Norris, Lundgren, Van Damme. Csak pár név a sok közül. Komolyan, kell bárkinek is több ajánló annál, hogy megnézze ezt a filmet? Nagyon sokat vártam a The Expendables 2-től, ugyanis számomra az első rész teljesen jellegtelen volt, a második részre azonban úgy ültem be a moziba, hogy ennek aztán ütnie kell rendesen.

Az első rész több sebből vérzett. A Feláldozhatóktól senki nem vár egetrengető történetet, hatalmas csattanókat, ötletes dialógosukat, sokkal inkább egy adrenalinnal telepumpált, legendákkal teli ütős akció filmet. Számomra ezt az első rész messze nem tudta meg adni, visszaemlékezve, össz-vissz pár igazán maradandó jelenetre emlékszem. A pár alatt tényleg csak egy-kettőt értek. Ebből adódóan amikor meghallottam, hogy jön a 2. rész, teljesen hidegen hagyott... mindaddig amíg meg nem láttam a castingot és az előzetest. Nem gondoltam volna, hogy engem csupán a szereplőgárdával belehet ültetni egy filmre, de azt az eget, azért ez nem kis csapat. Szinte mindenkinek volt legalább egy kedvenc filmje kiskorában valamelyik legendától, és a második részben már tényleg csapatként láthattuk őket.

Azt, amit az első rész képtelen volt hozni, a második simán, csont nélkül, ezerszeresen felűlmúlta. Történet itt is csak annyi volt, hogy legyen valami, amire rátudják húzni az akciójeleneteket. Azokat az akciójeleneteket, amiket a néző gyermeki csodálattal és levegő nélkül nézett. A film nem viccelt, rögtön egy olyan eszméletlen, látványos és remekül megkomponált zúzással kezdett, hogy már akkor lehetett érezni, hogy ez aztán tényleg ütni fog, de úgy igazán. Egyszerűen nem tudom leírni, hogy mit éreztem akkor, mikor ezek a hősök egyszerre zúztak a mozivásznon, vagy amikor megjelent a már-már halhatatlan Chuck bácsi. Ennél gyengébb belépője senkinek se legyen! Az a jelenet az egész filmet jellemezte. Epikus, humoros, öniróniával teli és továbbra is brutális. Itt szerintem mindenki felejtse el a karaktereket, a színészek önmagukat játszották. Egyszerűen hatalmas ötlet volt, hogy Norris-szal elsütötték az egyik róla szóló viccet, a teremben már senki nem tudta, hogy most tényleg újjongjon vagy sírva nevessen örömében. A film tele volt ezzel az öniróniával, végig utalásokat hallhattunk a színészektől a másik filmjére, ami egyszerűen annyira emlékezetessé tette azokat a már ezerszer látott jeleneteket, hogy a Feláldozhatók 2 tényleg kiemelkedik a pop-corn mozi mezőnyből. Olyan egyszerű jelenetkre csorgattam a nyálamat, minthogy Schwarzi egy hatalmas stukkerrel sorozza az ellent. Annyira jó volt látni, hogy ezek a gyermekkori hősök még ma is ugyanolyan jól mutatnak a vásznon, mint anno.

Többek között azért véleményezek, mert a The Expendables 2 nem egy klasszikus értelemben vett film. Itt a történet teljesen lényegtelen, próbáltak belevinni a filmbe pár érzelgéssel teli részt, ami önmagában nem is lett volna baj, de szerintem senkit nem érdekeltek.
Egyszer tettem egy kijelentést, mi szerint én nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy ki ül be úgy moziba, hogy "ki akarom kapcsolni az agyam". Nos, ezt a kijelentést ezennel érvénytelennek minősíteném, ugyanis számomra a Feláldozhatók 2 mutatta be 16 év után, hogy léteznek ilyen filmek. Ez az utólag elkeserítően kevés 1,5 fél óra tömény szórakozás volt. Tényleg nem tudok mást mondani, egyszerűen minden jelenetet imádtam. Ezt a filmet mindenkinek látni kell, akinek legalább az egyik legenda jelentett valamit gyerekkorában.

Összeségében a The Expendables 2 az idei év egyik legnagyobb moziélménye volt számomra, mindent megadott, amire előzetesben számítottam, sőt, még többet is. Parádés akció, ötletes és öniróniával teli beszólások a színészek között. Norris bácsi behozatala pedig alapjáraton remek húzás volt, de ahogyan azt csinálták, na az volt az igazi produkció. A Feláldozhatók 2 a maga nemében egy tökéletes film volt, de szerintem globális szinten is abszolút ütős, én nyugodt szívvel adok 9 pontot annak a filmnek, ami először "kapcsolta ki az agyam" a moziban és mutatta meg, hogy milyen az, amikor képtelen vagy levenni a szemed a vászonról. Stallone elég jól összehozta ezt a filmet, nagyon várom már a harmadik részt!

A bejegyzést én azzal a pár névvel szeretném zárni, akik egy igazi csapatot alkottak, nem úgy, mint az Avengers féle bohóc-alakulat.
Stallone - Statham - Willis - Schwarzenegger - Norris - Van Damme - Lundgren - Crews - Couture - Jet Li


Török Tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://film-mania.blog.hu/api/trackback/id/tr554741989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.06. 14:48:01

Azért Jet Li ebben a filmben nem sokat szerepelt, meg Crews és Couture is éppen hogy láthatóak, Stathamről meg ne is beszéljünk. ;)

ha már megemlítetted a végé, hogy milyen csapatot alkotnak. :D

Blade468 · http://film-mania.blog.hu/ 2012.09.06. 18:23:07

@doggfather: Azért azt érdemes megemlíteni, hogy Jet Li-t milyen szépen kivették a filmből. Az egyik jelenet után egyszerűen csak eltűnt. Egyébként persze, ezeknek a srácoknak csak a fele szerepel igazán a filmben, dehát mégis az ő nevükkel adták el... :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.09.06. 20:06:39

@Blade468: nekem tetszett, hogy elment befejezni a küldetést, ötletes volt.

Ahogy Norris feltűnt-eltűnt az sokkal bengább volt.

Crews, meg Couture nevével nem adnak el semmit sztem.

ők csak haverok azért voltak benne.

Blade468 · http://film-mania.blog.hu/ 2012.09.07. 18:59:03

@doggfather: Én olvastam pár helyen, hogy néhányan egyenesen örültek Couture-nek. Az én életemből az ő munkássága teljesen kimaradt.

katusb 2012.09.14. 15:44:34

Bruce Willissel még most is simán bevállalnék egy randit! Jó lenne ha sorozatot csinálnának a filmből, mert megunhatatlanok :D Aki nálam még randiesélyes az Gregory Smith a Kékpróbából, igazi cukizsaru :D
Jövőhéten lehet a képernyő elé tapadni, elindul a 3.évad:
www.youtube.com/watch?v=IkNf0VV5eCE&feature=youtu.be
süti beállítások módosítása