Múlt évben észrevettem, hogy a bloggerek nagy része listát vezet azokról a filmekről, melyeket az adott évben néztek meg, így hát úgy döntöttem, hogy én is belekezdek ebbe. Számomra azért is fontos ez a kis napló, mert idén kezdtem bele a blogolásba is, és határozottan állíthatom, hogy nagyon elégedett vagyok az olvasottsági statisztikákkal. Az egész blogot anno azért indítottam, hogy a saját írási-, fogalmazási készségemet fejlesszem, és ha megnézem a legelső cikkjeimet, akkor mindenképp látom a fejlődést. A blognak köszönhetően rengeteg pozitív élmény ért engem, sőt, komolyabb megtiszteltetések is. Az indulás után nem sokkal megkeresett egy éppen készülőben lévő magyar készítésű sci-fi kiagyalója és rendezője, Bánhegyi Béla, aki amellett, hogy dícsérő szóval illette a "munkásságomat", megkért rá, hogy népszerűsítsem egy kicsit a projektjüket.

Majd pár héttel később jött egy levél, egy bizonyos Mick Kramer fedőnevű bloggertől is videóstól, hogy nem lenne-e kedvem résztvenni egy újonnan induló, filmeket kitárgyaló videósorozatban. Leginkább én lepődtem meg azon, hogy milyen könnyen beleegyeztem ebbe, annak ellenére, hogy soha nem adtam a arcomat, vagy éppen hangomat bármilyen hasonló dologhoz. Visszagondolva remek döntést hoztam, ugyanis a MovieHeads már a 15. adáson is túl van, bár ennek ellenére még mindig majd' ugyanolyan illetődött vagyok a felvétel alatt, mint az első adáskor. Ami viszont még az adásoknak is fontosabb, hogy remek barátságban lettem Mick-kel. Persze Jason-ről, Miner-ről vagy éppen az egy-egy adásig beugró Zoliról és Frog-ról sem feledkezem meg, remélem a jövőben még viszont hallhatjátok őket.

Ezután jött a számomra talán legnagyobb meglepetés, amikor is a FilmMagazin nevű online, havonta megjelenő filmes újság felkért, hogy legyek cikkíró náluk. Bevallom, itt hezitáltam a legtöbbet. Szerintem az újság rendkívűl profin van megírva és szerkesztve, ezáltal sokkal nagyobb felelősségel jár oda publikálni egy-egy cikket, mint az én saját kis blogomba. Azonban a főszerkesztő kedvessége, türelme és alapos eligazítása arra sarkallt, hogy fogadjam el a felkérést, amit végül megtettem, és már jó pár cikken túl vagyok a magazinban, és nagyon elégedett vagyok velük.

Szóval igen, nagyon jól estek ezek a dolgok, és ezeket mind-mind a blognak köszönhetem. Tudom, hogy ennek a bejegyzésnek inkább a filmekről kéne szólnia, de mivel a blog megalapításának időpontja pont úgy esett, hogy szinte újévkor fog öregedni egy-egy esztendőt, úgy gondoltam, hogy az első születésnaphoz közeledve egy kicsit személyesebbre veszem a figurát. A másik oka ennek pedig az, hogy rájöttem, a MovieHeads részek szervesebb részét fogják képezni a blogomnak, szóval ha egy bizonyos filmről jön egy adás, akkor időhiány miatt lehet, hogy arról nem fogok cikket írni. Most pedig következzen a MovieHeads eddigi leghosszabb, maratoni hosszúságú adása, melyben a 2012-es filmévet próbáljuk meg a lehető legjobban kivesézni. A szokásos nyelvbotlásaimért és hasonlókért elnézést kérek, talán majd a 200. adásban sikerül ezeket levetkőznöm... :D (Aki nem szeretné most végignézni a videót, az görgessen lejjebb a filmes listáért.)

Szóval itt van ez a tényleg kicsi lista, ugyanis nem áll több, mint 65 filmből. Meglepően kevés filmet láttam idén, bár ez talán annak is köszönhető, hogy esténként sorozatokat néztem, ám az nem elhanyagolható, hogy az idén látott filmjeim közül, (ha jól számolom) összesen 36 darabot tekintettem meg moziban, és volt, amit többször is, ezért is van az, hogy az nyár előtt éppen elkezdett mozijegy gyűjteményem már több, mint 50 tagot számlál.

Idén nálam összesen 3, azaz három darab film ért el 10-es osztályzatot, cím szerint a Donnie Darko, Gettómilliomos és a Faun Labirintusa. Mindhárom film a lehető legeltérőbb stílusú, viszont itt tényleg olyan alkotásokról beszélhetünk, melyek marandó élményeket okoznak. A Donnie Darko talán mindenidők egyik legkomolyabb mondanivalójával rendelkezik, a film hangulata pedig egyszerűen megismételhetetlen.
Míg meg nem néztem a Gettómilliomost, addig kétkedve néztem azt a sok díjat, amit bezsebelt, aztán rájöttem, hogy mindegyiket teljesen jogosan kapta meg. Az ízig-vírig indiai kultúrát megidéző filmben minden megvan ahhoz, hogy egy tökéletes drámának lehessen nevezni, ami mert, és képes is volt újítani egy kicsit. Számomra az év egyik leglélegzetelállítóbb befejezését mutatta meg ez a film.
A Faun Labirintusa egyedi, magával ragadó, mesés ám egyszerre elborzasztó is. A filmtörténelem egyik ékköve, mely ahogy múlik az idő, egyre fényesebben fog csillogni.

Összességében volt rengeteg kiváló film, olyanok, melyek igazi meglepetést okoztak és voltak olyanok, melyek a lehető legnagyobb csalódást váltották ki a nézőből. Nekem van egy olyan hiányérzetem, hogy nem nagyon volt olyan film, mely tényleg annyira kiemelkedett volna, hogy a 2012-es évet leginkább tudná jellemezni. Mindenképpen szórakoztató, jópár minőségi filmet felvonultató év volt ez, de én 2013-től többet várok egy kicsivel,  kicsit kevesebb sablonnal, folytatással vagy remake-kel, és több eredeti ötlettel. Na, ennyi volt a duma, következzen az a már agyon-emlegetett lista, melyben a moziban látott filmeket pirossal emeltem ki (elnézést, hogy ennyire kezdetleges a felsorolás szerkezete, de nem tudtam jelenleg jobban megoldani).

Minden kedves olvasómnak boldog, filmekben gazdag újévet kívánok! :)

 

2012 - Filmes napló

Ramona and Beezus 7/10
Step Up 3D 6/10
Sherlock Holmes  9/10
Sherlock Holmes 2 8/10
Apollo 18  7/10
Űrcowboyok (Space Cowboys) 7/10
Another Earth 7/10
Cloverfield  8/10
Mission Impossible 4 8/10
A Tetovált Lány (The girl with the dragon tatto) (USA) 8/10
Anyát a Marsra! (Mom to Mars!) 8/10
Utazás a Rejélyes Szigetre 3D (Journey 2: The Mysterious Island 3D) 7/10
Safe House 7,5/10
Insidious 8/10
Ideglelés (The Blair Witch Project) 4/10
Száguldó bomba (Unstoppable) 6/10
John Carter 6,5/10
Amerikai Pite: A találkozó (American Pie: Reunion) 7/10
Az Éhezők Viadala (The Hunger Games)  9/10
Viharsziget (Shutter Island)  8/10
Tolvajok városa (The Town) 7,5/10
Rampage  7/10
A diktátor (The Dictator)  8/10
A biztonság záloga (Safe)  5/10
21 Jump Street  6/10
A bosszúállók (The Avengers)  7/10
A hallgatás törvénye (Winter's Bone) 6,5/10
The Perfect Sense  7/10
Vasember (Iron Man)  6/10
Men in Black 3 8/10
A Faun Labirintusa (El laberinto del fauno) 10/10
The Expendables 6/10
Éjsötét Árnyék (Dark Shadows)  6/10
Prometheus  7,5/10
Ideglelés Csernobilban (Chernobyl Diaries)  7/10
Fatal Deception: Mrs. Lee Harvey Oswald  5,5/10
Mindörökké Rock! (Rock of Ages) 7/10
Börtönregény (Get the Gringo)  8/10
Sleeping Beauty  3/10
A pénz boldogít (Greedy) 6/10
A csodálatos Pókember (The Amazing Spider-Man)  8,5/10
A Sötét Lovag: Felemelkedés (The Dark Knight Rises) 9/10
A segítség (The Help) 7,5/10
Apa ég!  5/,510
Abraham Lincoln, vampire hunter 7/10
Merida, a bátor (Brave) 7/10
Az emlékmás (Total Recall) (2012) 6/10
Ted  7,5/10
The Expendables 2  9/10
Démoni doboz (The Possession)  5/10
Looper - A jövő gyilkosa 8/10
A remény rabjai (Shawshank Redemption) 9/10
Rocky 9/10
Hotel Transylvania 7/10
Elrabolva (Taken) 8/10
Elrabolva 2 (Taken 2) 6/10
Kertvárosi Kommandó (The Watch) 7/10
007 Skyfall 8/10
Gettómilliomos (Slumdog Millionaire) 10/10
Donnie Darko 10/10
Silent Hill: Revelation 3D 5/10
Az öt legenda (Rise of the Guardians) 7/10
Felhőatlasz (Cloud Atlas) 8/10
Az Erő Krónikája (Chronicle) 7/10
A Hobbit: Váratlan utazás (Unexpected Journey) 8,5/10

A bejegyzés trackback címe:

https://film-mania.blog.hu/api/trackback/id/tr14988999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása